söndag 17 januari 2010

Pregnent woman!


Igår var vi i Paris.
Vi hann både äta, shoppa, snatta , dricka vin och jag hann med att skämma ut Zannah och få ett ragg.
Nu tänker ni "WHAT?" Well, det med snatteriet är inte så illa som det låter. Bara nästan.
Vi står där inne i Carrefour och kollar på hårfärger till Zannah när en äcklig fransman kommer fram till mej.
Han börjar snacka och vi lådsas som vi inte förstår, och ignorerar. Det brukar räcka för att få dom att fatta. Men inte denna killen! Han ger sej inte, ingen engelska kan han heller. han fortsätter alltså att prata, trots att han blir ignorerad. Han har till och med mage att fråga om telefon nummer. Jag förklarar snällt att jag inte äger någon telefon. Inte ens det får killen att försvinna. Jag och Zannah flyr därifrån. Det är där snatteri biten kommer in. Vi snodde en slingmössa och en nål för att göra slingor ur en paket och la det i ett annat. Nu väntar jag på att karma ska sätta en blixt i huvudet på mej.
När vi kom till kassan så är kön ENORMT lång. Jag är ju inte precis känd för att vara tålmodig. Har jag någonsin nämt att gravida kvinnor har företräde i kön på carrefour? Well, tror ni också förstår vad jag gjorde! Jag helt enkelt böjde bak ryggen och började gå bredbent "PREGNENT WOMAN ON THE WAY" och vipps så var vi först i kön! Underbart.
Kvällen bestod av några drinkar och spel, trevligt.
Puss på rumpen people!
/Little F

2 kommentarer:

  1. Dina paintmålningar är i en klass för sig =D Puss:)

    SvaraRadera
  2. hahahaah fetknopp :D
    i miss u <3

    SvaraRadera