fredag 20 november 2009

Mat i France







Jag kom precis på en chockerande sak! (och det var inte att jag inte kunde stava till chockerande och var tvungen att slå upp det ?!) utan att jag har varit i Frankrike i lite mer än 2 månader, utan att varken ha ätit grodlår, sniglar eller crepes! Är inte det fruktansvärt?!
Det är ju sånt jag trodde jag skulle testa första VECKAN! Men tänk er själva att ni slår er ner på en restaurang men några kompisar, kollar in menyn...och väljer sniglar?! Det är ju sjukt, waste of time and money! Ärligt talat, hur gott kan en slemmig snigel smaka?
Men nu bara för att det lät så himla dåligt av mej att inte ha ätit något av detta så måste jag berätta de jag faktiskt har ätit! (iallafall smakat på...)
*Cremé brulé
*Croissant
*Pain au Chocolat
*Paté de fois gras (Lever på fågel)
*Pain riche
*Brioche
*Rice au lait
*espresso (jag vill absolut kalla det franskt)
*Choklad mousse
*Macaron
*Chevré chaud
*Pannacotta
Sen kommer jag inte på mer, vilket är OTROLIGT dåligt av mej imed att jag äter fransk mat varje dag!
kanske ska tillägga att jag är en fuskis hihi!
Brioche- betyder kaka på franska
Rice au lait- ris a la malta
Choklad mousse ? ...
Bilden ovan är definitivt på Crepes och INTE på pannkakor! Skillnaden är enorm! (Obefintlig)
/ Little F

1 kommentar:

  1. hoppas bara att du lärt dig vad som är gott så du kan bjuda på detta hemma
    ////////// hahahaha

    SvaraRadera