torsdag 5 november 2009

Oacceptabelt.



Jag är så förbannad just nu!
Är det verkligen så här det ska vara?

Jag är här i Frankrike i utbildningsyfte först och främst. Jag kräver exstremt lite av de personer som faktiskt ska lära mig yrket på min arbetsplats, jag kan ta det mesta, jag allt allt utom svag, i med det som jag sa förut, jag är här för att lära mig.
Men det finns en sak som jag inte tänker tolerera överhuvudtaget! Dom kan få köra med mig precis hur dom vill, jag kan tvätta golvet med tandborste, jag kan rensa avloppet utan handskar om dom så kräver det, jag är praktikant och jag är väl medveten om min position i det Franska köket.
MEN RÖR DOM MIG, då har det fanimej gått för långt!
Jag är Svensk, jag är Blond, ger det dom automatisk rätt är utnyttja det?
NEJ!
Jag vet vad ni håller på med, att ni ger mig uppgifter som innebär att jag måste böja mig ner eller sträcka mig upp, jag förstår vad ni säger när ni pratar om mig, jag SER (ni är inte diskreta när ni står där på rad) och glor när jag gör mina uppgifter.
Jag gillar inte era blickar på mig, jag gillar inte era "komplimanger" , jag gillar inte era ljud när jag kommer in i rummet.
Jag hatar när ni visslar, tror ni att jag ska komma springade som en hund? Vilken tjej tror ni blir smickrade av en vissling? Det är snarare en förolämpning! Jag är inte ett djur.
Jag är proffsionell när det gäller mitt yrke och mitt yrkesval, jag gör detta för jag vill det. Och jag tänker inte stå ut med diskriminering för att jag är tjej,svensk,blond eller något annat. Jag SKA bli behandlad som en praktikant, inte som en leksak som ni kan leka med, jag vill heller inte ha någon särbehandling av något slag eller få kränkade arbetsuppgifter som bara gynnar er.
Jag tänker inte acceptera detta för en sekund, jag tänker inte vara tyst och jag tänker inte gå med på det överhuvudtaget, jag är inte den personen som bara nickar och ler som en jävla docka! Jag kommer inte till köket och jobbar mina timmar varje dag för att ni ska ha något att kolla på, jag kommer dit för att jag vill lära mig. Och är ni inte beredda att göra det, kommer
jag se till att jag blir flyttad härifrån.
Smiskar du mej på rumpan en gång till, så ska jag smiska tillbaka i ditt ansikte.
Straight In You're Face!

1 kommentar:

  1. bra sagt, ge dem på käften, man skall inte tåla sådant, stå på dig/ elin

    SvaraRadera