fredag 6 november 2009

Well Well...

Igår gick jag och la mej tidigt, kände att jag verkligen inte mådde bra.
När jag vaknade imorse mådde jag ärligt talat skit, jag gick över till Matthew och bad honom säga att jag är sjuk idag.
Kl 10 knackar det på dörren. Det en en tjej från serveringen, hon ber mer erkänna att jag fejkar, eller följa med till doktorn. Jag har feber, ont i huvudet och halsen, låter det som en anledning att åka till ett sjukhus? Nej verkligen inte. Det skulle bara vara slöseri på deras och min tid.
Hon sa att du kan följa med nu och gå till jobbet, men de finns faktiskt en anledning till att jag stannade i sängen från första början, ansåg jag att jag kunde jobba så skulle jag såklart gjort det.
Dessutom var det tydligen storstädning i köket idag, så nu tror dom att jag fejkar från det. Men hur fan skulle jag kunna veta det? Det är ju inte en jävel som pratar engelska!
Men tydligen så är det så i Frankrike, är man inte dödssjuk, så går man till jobbet.
Har dom ingen regel mot smittorisker? Ska jag in i ett kök och hantera mat? Det är ju jätte farligt! Gästerna och resten av personalen kan ju bli jätte sjuka.
Dom ringde till skolan och jag fick prata med Laurence. Dom bestämde att jag får rumsarrest(?!) idag, och imorgon om jag inte mår bättre åker vi till sjukhuset. Fine, men att hon ärligt talat ville ta tempen på mej, seriöst! Jag är en vuxen människa, det är ju helt sjuk att någon från jobbet ska ta tempen på mej!

Bajs på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar