söndag 4 oktober 2009

Cimentelle!
















Efter att ha varit på den andra vinprovningen så satte vi oss i minibussen (vi bytte buss, vi åkte med 2, så slapp ruttna bussen!) Så åkte vi runt och letade efter hotellet i säkert 2 timmar, åkte runt på franska landbygden med mängder av vindruvsfält, frågan är hur vi kan komma så jävla vilse när man faktiskt har en gps med sig? Men det lyckades vi med iallafall. Laurence våran kordinator är otroligt snäll och rolig, men fruktansvärt virrig, och allt verkar ha en tendens att alltid bli rörigt när hon har arragerat det.



Men till slut kom vi fram till hotellet, då hade klockan hunnit bli halv 8! När vi stannade utanför hotellet erkänner jag att jag var lite kritiskt. Det såg väldigt enkelt ut, och jag misstänkte att alla skulle sova i samma rum med bruna tapeter och madasser på golvet, men där hade jag fruktansvärt fel!
Hotellet hette Cimentelle och låg i närheten av Motreal, och det var helt otroligt! Jag vet inte ens hur jag ska beskriva det med ord, varje rum var helt unikt, vårat hade ett lyxigt badkar, mitt i vardags rummet! och världens snyggaste handfat med en spegel, såg väldigt mordernt ut, och mitt i denna lyxen så fanns det antika skåp, och gammaldags inredning , och resultatet av allt ihop var fantastiskt!

Nu hade klockan hunnit bli nästan halv 9, och Laurence sa att vi skulle gå och äta, vilket lät konstigt eftersom hotellet faktiskt inte hade någon restaurang.

Men vi följde med henne ner på nedervåningen, där vi fick varsitt glas vin, och där hade dom dukat upp för alla oss.

Vi satte oss ner och dom serverade första rätter, och efter det var det 5 rätter till. Det var väldigt lyxig mat, massa tryffel och annat gott, ska skriva ner menyn, men har papprerna på rummet, till detta drack vi massa vin.

Efter maten så gick vi till ett utehus, där hela klassen spelade rundpingis, badminton och biljard i några timmar, sedan gick vi upp till vårat supermysiga rum och drack fransk te, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar