onsdag 28 oktober 2009

Franska pussar?

Något som alla gör här, Franska pussar!
Ni vet en "puss" på ena och sen på andra kinden.
I början blev man lite chockad, känns ju ganska personligt att pussa någon på kinden, och särskilt om man bara träffats en gång.

Men så gör dom här, jag fick hjälp av en kille på tåg hållplatsen, säger hejdå, fransk puss, jag träffar killarna på Jessies jobb (8st !? ) Franska pussar när man säger hejdå, min "chef" Köksmästaren, hälsar med fransk puss, hejdå med fransk puss, min lärare här nere, hejdå med fransk puss, min förra praktikplats, hälsar på alla med fransk puss.

Det gäller verkligen alla! Det är inte större än att skaka hand, men nu har jag liksom vant mej, och gör det automatiskt utan att tänka, kommer bli jätte jobbigt när jag kommer hem, för den reflexen kommer troligen sitta kvar. Så jag ber om ursäkt i förväg, om det är så att ni inte vill ha en fransk puss av mej ;)

1 kommentar:

  1. i sverige kallar vi de för, blattekyss - haha;) / Sull:)

    SvaraRadera