lördag 31 oktober 2009

OTUR!

Nu ska jag berätta om den värsta dagen hitills i Frankrike!
Läs detta, för detta är nästan komiskt!

Den börjar med att jag vaknar kl 07.53 när jag börjar kl 8.00, och tro mej, i ett franskt kök KOMMER man inte försent, jag vill gärna ha kvar högerhanden när jag kommer hem!
Så jag fullkomligt slänger på mej kläderna och bokstavligen SPRINGER till köket.

SLITER upp dörren och gissa vad? DEN ÄR LÅST!
Så jag får springa runt hela byggnaden och in genom receptionen, kollar på klockan, 08.01, Jävlar! Hjärtat bultar jag springer längs korridoren.

Nu var jag framme vid köket, öppnar dörren in mot köket, och dörren till köket är låst! underbart, då har ingen kommit än!
Det skulle bara vara jag och Juliene i köket och eftersom han inte var där så vet ingen om att jag var sen! ( 3min!). jag gör en kaffe och sätter mej i personal rummet så länge.

OCH DÄR FÅR JAG SITTA! KL. 09.50 ( 2 TIMMAR SENARE) dyker han upp, ber jätte mycket om ursäkt, ger mej i uppgift att skära ost och skinka på maskinen, baka 20 baugetter och göra "sandwitches" av det. ( snack till alla golfare som är här). Sedan åker han iväg igen, han ska hämta sin bil!

Och där står jag, med en trasig skär maskin och kan inte ens göra den enkla uppgiften!
Men jag löser problemet, och är faktiskt klar tills Juliene kom tillbaka! ( Som tur är)

/ Little F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar