fredag 23 oktober 2009

Lite Tankar...


32 dagar 2 timmar och 15 min har jag varit i Frankrike. De e fasen inte mer än så! Allt dom hunnit hända här, allt som hunnit hända hemma, på bara 32 DAGAR? Det är ju ingenting! När jag tänker på att jag har exakt 120 dagar kvar blir jag nästan mörkrädd! Det är ju en hel evighet! Ska jag någonsin kunna kolla TILLBAKA till min tid här?
Herregud alltså, jag ska vara ärlig, på dagarna är det helt lugnt, jag är här, lever mitt liv i Frankrike nu, det är något som jag vant mej vid, däremot på kvällarna när jag lägger mej ner i den OTROLIGT hårda och obekväma sängen och knöliga kudden tänker jag alltid precis samma sak.
Det som jag saknar mest hemma, det är att hemma så är man liksom "hemma" man gör vad man vill, äter vad och när man vill när man vill, min familj, hundarna och friheten.
Och min säng såklart, jag kommer nog aldrig vänja mej vid att sova med korvkuddar istället för vanliga, eller ha filt istället för täcke, eller att äta croissant till frukost, dricka espresso istället för kaffe, jag är Svensk, jag vill ha mjuk kudde, riktigt täcke, äta grov macka till frukost och dricka förbannat vanlig kaffe, dessutom är jag så fruktansvärt trött på baugetter!
Dom äter fasen inget annat här! Även fast Frankrike ärligt talat är underbart, det är ett otroligt vackert land, med en mycket speciell kultur så saknar jag Sverige och allt som är svenskt.
Borta bra, men hemma bäst!
/Little F

2 kommentarer:

  1. Jag tror att Sverige saknar dig minst lika mycket. :)<3

    SvaraRadera
  2. Nu är det BARA 108 dagar tills du kommer hem, det kommer gå fort. Det MÅSTE gå fort <3

    SvaraRadera