onsdag 7 oktober 2009

Loggbok

7/10-09

Utdrag ur min loggbok:


Bon soir!

Nu sitter jag i rummet på den hårda sängen,k energin tog bara slut. Några av dom franska tjejerna var här nyss, men dom gick igen, det kom några från personalen och sa till dom att dom måste gå och lägga sej, vi får ju vara uppe hur länge vi vill.

Det kändes bra att vi hängde med dom till parken idag, vi har bara snackat lite i skolan annars med franska "ungdomar". Inte så lätt , för det är faktiskt ingen myt att dom har dålig engelska.

Det var inte försen idag det verkligen gick upp för mej, när jag fick min praktikplats, att jag ska stanna här 5 månader! 5 månader utan mina hundar, min familj, min säng, svensk mat, SVENSKA... Ibland vill jag bara åka hem, lägga mig i min säng med Milton och Ludde och bara sova.

Jag vet inte hur jag ska klara av att åka hem och bara stanna några dagar, det kommer bli så fel. och det är inte för att det är dåligt här, det är helt fantastiskt, men det är inte hemma. Och nu när jag dessutom fick veta att jag ska praktisera med John, och inte någon av tjejerna så känns det lite jobbigt, jag kommer inte prata någon svenska överhuvudtaget, jag tänker redan på engelska, hur ska detta sluta? Vi är inte ens nära varandra, visst det kanske är någon halvtimmas avstånd, men det ligger åt helt olika håll.

Det är nu jag börjar känna av lite hemlängtan, hem till mitt rum, där jag BOR... allt detta är ju bara tillfälligt, jag saknar så otroligt mycket att bara dra handen genom Miltons päls ...

På ett sätt vill jag bara stanna i skolan, och ha det som vi har det nu, vi bor vi 3 ihop , och vi har skit kul! Hoppas att allt kommer lösa sig och att vi kommer ha det bra på våra praktikplatsen...

Bon nuit :)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hjärtat, fyfan vad jag saknar dig! Vill bara ge dig en stor kram och säga att du snart kommer hem igen. Hem till Sverige. Det kommer gå hur bra som helst på praktiken, tänk hur roligt det kommer bli! Du har ju sett fram emot de här så himla länge, allt kommer lösa sig! Och att han bara pratar engelska är ett plus, tänk hur mycket du kommer förbättra din engelska. Älskar dig <3 / Matilda

    SvaraRadera